Мариупольский центр практической психологии и социальной работы

Главная | Мой профиль | Выход
Воскресенье, 16.06.2024, 18:03
Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
Категории раздела
Это интересно! [8]
информация из опыта работы и жизни
Нужно прочитать [6]
новости методического характера
К выполнению [1]
обязательные действия
Календарь
«  Июнь 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930



 

       

       Директор       центру практичної психології м.Маріуполя

Козлова Олена Василівна


  
Літопис
  створення та розвитку  психологічної служби  м.Маріуполя
             Перші психологи у нашому місті з'явилися у „Лабораторіях соціальних досліджень і профорієнтації”, які були відкрито у 1977 році на заводах „Азовсталь” та „Азовмаш”. Першим керівником лабораторії на заводі „Азовсталь” стала Количєва Антоніна Василівна, вона і запросила для роботи у лабораторії випускника Ленінградського університета Кавчука Павла Миколайовича.

            Психологічна служба системи освіти розпочала своє існування з відкриття міського науково-методичного центру управління освіти Маріупольської міської ради у 1990 році. Керівником служби став Кавчук Павло Миколайович. До роботи у центрі були запрошені перші психологи міста Колєснікова Алла Олексіївна та Мавродій Олена Федорівна. За їх ініціативою та за домовленістю з Ростовським універсітетом були відряджені на навчання перші бажаючі здобути психологічну освіту в цьому навчальному закладі. У 1993 році до навчальних закладів прийшло одразу декілька психологів: Зінченко Тетяна Генадіївна, Собінова Анна Олександрівна, Лезгано Вікторія Вікторівна, Мурза Олена Вікторівна, Тулінова Ірина Борисівна, Москвіна Наталя Олексіївна. Зараз з цих спеціалістів у навчальних закладах працюють тільки Тулінова та Москвіна решта працюють у ВУЗах або займаються приватною практикою.

Організаційна модель 

діяльності психологічної служби міста Маріуполя



                                                                              Опис умов, що забезпечили створення саме цієї моделі діяльності.   

          У нашому місті склалася змішана модель функціонування психологічної служби при якої більшість навчально-виховних закладів мають свого спеціаліста психолога, який безпосередньо працює у закладі зі всіма учасниками навчально-виховного процесу (діти, батьки, педагоги), а Центр забезпечує науково-методичне керівництво, психологічною службою у рамках міста, організовує методичний контроль , веде кадровий менеджмент і атестацію фахівців служби, здійснює науково-методичну експертизу психологічних соціально-педагогічних та соціологічних методик і технологій,які застосовують в освітніх установах.

           Але майже 40% навчальних закладів міста не мають у своєму штаті психолога, тому є необхідність обслуговування цих закладів динамічними групами у рамках роботи освітніх округів.

           Така модель діяльності психологічної служби міста забезпечує доступність психологічної та соціально-педагогічної допомоги учням, батькам і педагогічним працівникам.

            Вся діяльність психологічної служби грунтується на основі наукових підходів, наукової методології і засадах наукової психології.

            МЦПП забезпечує професійну підтримку і допомогу спеціалістам психологічної служби у формі супервізії, інтервізії, навчальних семінарів і тренінгів. Важливою формою професійної підтримки є методичні об’єднання спеціалістів служби.

             З цього року були створені методичні об’єднання:

·            практичних психологів ДНЗ;  

·         практичних психологів ЗНЗ і позашкільних НЗ;

·         соціальних педагогів.    

Нормативні документи, які забезпечують діяльність такої моделі:

1.     Рішення Маріупольської міської ради від 04.11.2008 р. № 5/25-4539 „Про створення комунального закладу „Міський центр практичної психології і соціальної роботи управління освіти Маріуполдьської міської ради””

2.     Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи комунального закладу „Міський центр практичної психології і соціальної роботи управління освіти Маріупольської міської ради” від 25.12.2008 р.

3.     Статут комунального закладу „Міський центр практичної психології і соціальної роботи управління освіти Маріупольської міської ради”, затверджений рішенням Маріупольської міської ради від 04.11.2008 р. № 5/25-4539 і затверджений державним реєстром від 25.12.2008 р.

4.     Положення про роботу освітніх округів міста.

           Освітній округ – добровільне об’єднання загальноосвітніх навчальних закладів різних типів і форм власності з дошкільними, позашкільними та іншими навчальними закладами, а також установами охорони здоров’я, що сприяють здійсненню освітньої діяльності та установами ‑ створюється для забезпечення освітніх та культурно-освітніх потреб громадян, які проживають в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці Округ у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту”, "Про дошкільну освіту”, "Про загальну середню освіту”, "Про професійно-технічну освіту”, "Про позашкільну освіту”, "Про місцеве самоврядування”, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, Положенням про дошкільний навчальний заклад, Положенням про порядок здійснення інноваційної діяльності, цим Положенням, іншими нормативно-правовими документами, що регулюють діяльність навчальних закладів та установ.  

Функціональні обов’язки учасників реалізації моделі (розподіл функціональних обов’язків).  

Керівник центру: підвищення кваліфікації практичних психологів міста, їх атестація, соціально-психологічне забезпечення управління системою освіти міста, підвищення психологічної компетентності суб’єктів управлінської діяльності, пошук оптимізаційної системи розвитку закладів освіти, взаємодія адміністрації та шкільних психологів, організація системи професійної інформації, професійної консультації та професійної орієнтації в середніх закладах освіти. Вивчення діяльності практичних психологів та соціальних педагогів у навчальних закладах.    

Практичний психолог(методист): консультативний прийом дітей та підлітків, які направлені як з ініціативи закладів освіти, так і з ініціативи батьків, організація психопрофілактичної роботи в середніх закладах освіти міста, підвищення психологічної компетентності суб’єктів педагогічної діяльності міста, організація методичних заходів з працівниками служби. Підготовка статистичної та аналітичної інформації, розробка методичних рекомендацій та надання практичної допомоги фахівцям психологічної служби. Вивчення діяльності практичних психологів та соціальних педагогів у навчальних закладах.  

                                                                         

                                                                                                       


 

                                                                                                                                                                                                                  

Архив записей
Наш опрос
Какой раздел сайта Вам нужен больше всего?
Всего ответов: 117
Друзья сайта
  • Сайт Мариупольского научно-методического центра
  • Сайт управления образования г. Мариуполя
  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0

    Copyright MyCorp © 2024 |